Att bry sig om.

Allt är ett kaos, på gott och ont. mest ont för mina föräldrar verkar ha ont och det måste väll vara det värsta tänkbara? men men alla spekulationer är borta så jag antar att man är en helt officiell drogbrukare vid det här laget, och kanske för att få mindre ombryrningar så rör sig mitt drogbruk endast av kaffe, alkohol, nikotin och marijuana. punkt aldrig provat nått annat var jag vet, är inte spec taggad.
Men det var väll egentligen inte det som är som hela grejjen, ville bara put it out there.

Men när jag cyklade hem från sörn började jag fundera på att bry sig om. Kom på hur fantastiskt det är att så många bryr sig om mig, helt utan att jag märkt det fören nu, eller egentligen har jag inte märkt det rent konkret nu heller men jag har hört på ryktesvägen från min mor hur mycket folk bryr sig. Och det är väll det som räknas?
Tydligen har släkt och vänner oroat och brytt sig om i flera år utan att försöka uppmärksamma mig om det. men det ville nog inte att jag skulle oroa mig över att de orade sig? Eller?

Att bry sig om antar jag att man gör olika, antar att så länge man är på min sida av blocken bryr mig sig om alla, lite passivt det är väll inte så att jag aktivt går omkring om bryr mig om mina grannar eller pendeltågmedresenärer. Men när det kommer till de människor som jag aktivt bryr mig om hela dagarna så har jag fått för mig att det ända sättet att visa det är att oroa sig på lite mer nära håll. Ni vet när kimsan började lägga på sig så snackade man med han, när emmelies kusin gick bort ringde man, när kimsan sa att adam haft en deppdag så ringde man och när mammsingen ser ledsen ut så krama man. Men jag kanske är en hel irrationell människa som försöker att lite mer dirketbrysigom för att förhindra spekulationerna att mina brydderier endast grundar sig i min förkärlek för skvaller eller behov rymma från mitt fängelse av tristess.

Men vem är jag att dömma? om det nu är det jag sitter och gör, har ju kanske gjort samma sak i en del fall och jag vill ju inte följa regeringen in i dubbelmoralens land så antar att jag får antingen sluta bry mig om eller ta några obekväma samtal. men men.
Sa förresten till mamma i torsdag att det var slut på skrivandet men fick av någon anledning ett tvärsug. 

men men, ska nog cykla ner till kooperativet och inhandla mig en veckans nu för att se vilka kändisar vi bryr oss om i veckan!
Stay Black

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0